Mysig liten tjej

Igår så var linnea på ett väldigt hemskt humör hela dagen i princip, även efter att hon hade kommit upp efter sin middagslur. 
 
Hon lyssnade inte alls på vad man sa och ville nog i princip bara reta en hela tiden kändes det som, vilket resulterade i att man tappade humöret även om man försökte hålla en god ton. 
 
Men till middagen så hämtade hon sin lilla pall och ställde sig vid diskbänken och skulle "diska". 
 
 
Då hade hon ett glatt humör och hade det jätte roligt. Sedan så inkluderade jag henne i dem sakerna som jag skulle göra inför kvällen, så som att ge kaninen mat. 
Det tycke hon var väldigt intressant och jag antar att hon bara var väldigt rastlös. 
 
Sen så hoppade vi in i ett bad tillsammans och hade det roligt, vi plaskade med vatten och lekte med hennes bad leksaker. Men sen när vi väl kom till att ta på nattblöjan och pjamasen så var det som en lek för henne, vilket gjorde mig ganska irriterad och ville ju självklart att hon skulle lyssna på mig. 
 
Men istället för att bli irriterad så gick jag ifrån en stund och tänkte att hon fick klara sig själv med att ta på pjamasen (vilket hon kan helt själv). 
 
Sedan så kom det till att läsa en bok på kvällen, men inte ens då ville hon lyssna, hon brukar vanligtvis vara jätte duktig och lyssna på när jag läser men igår kväll så skulle hon bara pilla med annat och inte lyssna på sagan. 
 
Även att jag sa till henne 3 gånger att hon måste ligga stilla och lyssna eller så skulle jag gå därifrån, men icke san icke, inte skulle hon lyssna. 
 
Det slutade med att jag gick därifrån, hade en gråtandes dotter i sitt rum som bara skrek att vi skulle läsa saga. 
Men efter ett tag så tänkte jag att jag skulle gå in och förklara varför jag gick därifrån. 
Men det enda hon ville då var att skrika och att vi skulle läsa saga, då blev jag ytterligare lite irriterad och valde att gå därifrån igen. (Lämnar ej henne under långa stunder då hon inte ska bli hysterisk)
Och sista gången jag gick in så hade hon lugnat ner sig och jag förklarade återigen att vi inte skulle läsa någon saga för att hon måste lära sig och förstå att man ska ligga stilla och lyssna. 
 
Det slutade med att hon satt i min famn i 10 minuter och ville gosa, sedan så la jag henne i sängen och sa god natt. 
 
Nu så ska även jag krypa ner i min varma säng jämte min sovande sambo och försöka sova :) 
 
Over and out!

Kommentera här: